torsdag, december 20, 2012

Dag 3: Tunga ben

Tredje träningsdagen i dag. Jag anlände i måndags men tränade inget, därför räknar jag det som dag noll. Som vanligt stack vi ut på första passet kl 06:00, i dag var det 120 minuter återhämtningsjogg på schemat. Jag kände ganska tidigt att benen var trötta i dag. Försökte mig på lite fartlek i går, det gick inget vidare att springa snabbt men det känns lite i dag ändå. Fick kämpa för att hänga med när farten stegrades mot slutet av rundan, även fast det inte gick särskilt fort.

Efter passet bestämde jag mig för att stå över nästa pass, kl 10:00, och istället vila lite extra. Det är ju trots allt bara första veckan, och dessutom har jag sprungit mer än jag hade planerat för de första dagarna. Eventuellt ger jag mig ut på en lätt runda framåt eftermiddagen, men egentligen så är ju morgonjoggens 26 km tillräckligt för att fylla dagkvoten.

Just nu ligger jag på sängen och slappar. Borde ta tag i studierna men det tar emot. Det är inte helt lätt att orka med både träning och plugg. Kanske efter lunch.

På tal om lunch; den kenyanska maten är överraskande god. Det är bra variation på rätterna, men ugali och sukuma (tror det heter så? liknar spenat) serveras till både lunch och middag. Frukosten är ganska svensk med rostat bröd och marmelad, jordnötssmör osv, men det är gott om färsk frukt också. En del exotiska grejer som jag inte vet namnet på, men gott är det. Jag tror dock att om jag ska köra två pass innan lunch så får det räcka med kaffe och kanske en banan till frukost, eftersom det är lite knappt med tid mellan passen.

Nu ser jag fram emot lunchen som serveras runt kl 13; blir hungrig nu när jag skriver om mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar