fredag, december 28, 2012

Dag 11: 4 veckor till loppet

Det har regnat mycket på senaste, men i dag var det soligt och varmt igen. Morgonjoggen blev 13,6 km och vid kl 9 stack vi iväg och körde på bana. Det kändes helt klart bättre nu än första banpasset, för en vecka sedan, men det var tufft ändå. Det blev 10 km i 3:21-tempo, och totalt 25,5 km med upp- och nerjogg.

I dag återstår fyra veckor till Dubai Marathon. Träningen rullar på och det börjar kännas lättare med höjden. Det blir bättre och bättre för varje dag. Snart har blåsorna under fötterna läkt också! Jag räknade ut att jag hittills snittat 30,3 km/dag, vilket känns bra. Det är mycket lugn löpning så det är lätt att springa lite fler kilometer. De nästa två veckorna lär bli de tyngsta, sedan är det dags att börja toppa formen genom att minska mängden samt springa mer i tävlingsfart.

Jag har provat på lite rörelseövningar denna vecka Helt nytt för mig. Jag är ju ganska stel och ovig så det är nog bra om jag kan bli lite rörligare i kroppen. Fick även en timmes benmassage i onsdags. Det var så hårt att det nästan gjorde ont, men det känns bra nu efteråt. Ska försöka ta massage en gång i veckan, har jag tänkt.

Jag hoppas kunna rota fram min kamera ur väskan och ta lite bilder som jag kan lägga upp här. Ska försöka fixa det till nästa inlägg.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar