söndag, januari 27, 2013

Retroaktivt: Äntligen framme

Skrivet den 23/1, runt kl. 1:

Äntligen framme på hotellet. Det är sent. Kom fram strax innan kl. 1, vilket var några timmar senare än tänkt. Flygplanet var sent till Nairobi och blev därför försenat. Väl nere på marken tog det ett tag att passera tullen också. Jag såg väl ut som en skummis, fick bagaget genomsökt två (!) gånger. Vet inte vad de letade efter men tydligen hittade de det inte. När det äntligen var färdigrotat bland mina grejer tog jag en taxi till hotellet. Bor på "Emirates Grand Hotel", c:a 3 km ifrån start/mål.

Nu har jag duschat och druckit en kopp te. Min plan att köra morgonjogg innan frukost blir nog inte av. Funderar på att prova hotellfrukosten. Den serveras fram till kl. 11, då kan jag sova till tio. Nu är klockan 01:32. Joggen får vänta till eftermiddagen, är det för varmt ute finns löpband på hotellets gym.

Nu ska jag sova, god natt!

(Jag lyckades inte sova längre än till kl. 9, så det blev en jogg (5 km) innan frukosten ändå. Och jävlar vad mätt jag blev! Jag är svag för bufféer, och när det kostar 150 spänn har jag extra svårt att hålla igen, haha.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar